Tehnika VRU je bila prvotno predlagana kot uvajalna didaktična tehnika, s katero
strukturirano vodimo proces spoznavanja pri učencih. Učenci najprej povejo ali
napišejo, kaj o določenem področju že vejo (V). Nato povejo, kaj bi o področju
radi (R) zvedeli. Po učni aktivnosti, samostojnem branju, učiteljevi razlagi, ogledu, poskusu, raziskavi pa
povedo, kaj so novega ugotovili (U) ali spoznali.
V literaturi v angleščini je ta tehnika predstavljeno pod
nazivom tehnika 'KWL' – K-know, W-want to know, L-learned.
S pomočjo te tehnike si učenci skupaj z učiteljem ustvarijo
jasen pregled nad procesom učenja od inventure začetnega znanja, preko zastavljanja
vprašanj, do tega, kaj so v vmesnem pedagoškem procesu novega spoznali oziroma pridobili.
To tehniko lahko uporabimo tako, da na tabli z navpičnimi črtami
razdelimo površino na tri polja. Na vrhu prvega napišemo KAJ VEM (ali samo VEM oziroma V, potem ko
so učenci že navajeni te tehnike),
na vrhu drugega KAJ BI RAD ZVEDEL (RAD ali R) in na vrhu tretjega KAJ SEM UGOTOVIL
(UGOTOVIL ali U) (ali KAJ SEM
SPOZNAL). Učenci potem drug za drugim odgovorijo na ta vprašanja, mi pa
zapisujemo njihove odgovore na tablo. Lahko pa si učenci tako razpredelnico narišejo na liste, tako
da vsak zase odgovori na ta vprašanja.
V
|
R
|
U
|
KAJ ŽE VEM
|
RAD BI ZVEDEL
|
UGOTOVIL SEM
|
Ta tehnika je primerna tudi kot tehnika kvalitativnega raziskovanja
v pedagogiki, predvsem pri kvalitativni evalvaciji pedagoške prakse na vseh stopnjah poučevanja, saj nam da
podatke o napredku učencev pa tudi podatke o načinu njihovega razmišljanja in raziskovanja.
Vir: http://olc.spsd.sk.ca/DE/PD/instr/strats/kwl/
http://www.readwritethink.org/files/resources/printouts/KWL%20Chart.pdf
Vir: http://olc.spsd.sk.ca/DE/PD/instr/strats/kwl/
http://www.readwritethink.org/files/resources/printouts/KWL%20Chart.pdf
Ni komentarjev:
Objavite komentar